de tijd gaat snel - Reisverslag uit Pécs, Hongarije van AlettaDijkstra - WaarBenJij.nu de tijd gaat snel - Reisverslag uit Pécs, Hongarije van AlettaDijkstra - WaarBenJij.nu

de tijd gaat snel

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg

18 Maart 2011 | Hongarije, Pécs

Ik ben hier al bijna drie weken, maar voor mijn gevoel is het veel korter. Dat komt omdat ik tot mijn grote spijt veel te weinig gedaan heb aan mijn studie.

In Nederland merkte ik al dat de gemiddelde Hongaar er twee weken over doet om een mailtje te beantwoorden en hier wordt dat vooroordeel nog eens bevestigd. Ik heb negen mailtjes gestuurd naar mensen die ik zou willen interviewen. Met een van hen heb ik komende dinsdag een afspraak (spannend!), een van hen heeft aangegeven wel een afspraak voor mij te willen regelen met zijn college, die op dit moment nog in Brussel zit, maar verder heb ik nog geen reacties.

Ik hoop dat deze twee personen mij in ieder geval weer verder kunnen helpen aan nieuwe contacten, zodat het een beetje op gang komt. Ik kwam er deze week trouwens achter dat ik niet de enige ben met dit probleem. Er is hier een Italiaan die een project aan het doen is voor een stedelijk ontwerp-vak, maar die ook absoluut nergens informatie kan krijgen over de stad. Voor zijn project probeert hij, net als ik, ook eerst een korte geschiedenis van de stad te schetsen, dus misschien dat we ervaringen uit kunnen wisselen.

Verder heb ik niet veel te vertellen, omdat deze week een buitengewoon korte week was. Maandag en dinsdag waren we vrij vanwege een nationale feestdag. Ik had eigenlijk met een paar anderen naar Praag willen gaan, maar de bustickets waren uitverkocht (omdat iedereen dus op vakantie gaat tijdens het lange weekend) en de trein was me net iets te duur. Ik heb dus het hele weekend maar een beetje rondgehangen in de stad met de weinige mensen die nog in de dormitory aanwezig waren. Op dinsdag zijn we naar een mijnmuseum gegaan, omdat die dag alle musea gratis waren.

Helaas heb ik een beetje te vroeg gejuicht wat betreft het weer. Dit weekend gaan we naar Szeged, een andere stad in Hongarije, en het belooft daar vier graden en regenachtig te worden. Weer winter dus. In mijn volgende verslag zal waarschijnlijk wel schrijven hoe het daar was en hoe mijn eerste interview(s) verliep(en).

Groetjes!


  • 18 Maart 2011 - 14:03

    Michiel:

    Hoi Aletta,

    Ik dacht even dat "niet zoveel gedaan" aan de dormitory lag, maar dat valt gelukkig mee. Lastig dat die Hongaren zo langzaam reageren.

    Je museumbezoek lijkt alle Oostblok-voordeken weer bevestigen. In plaats van kunst hebben ze een museum over steenkool!

    Hartelijke groeten van Michiel.

  • 18 Maart 2011 - 14:32

    Bert:

    Hoi Aletta,

    Dus jij hebt in Hongarije meer vakantie gevoel dan dat je aan het studeren bent.Dat is wel jammer.Maar gelukkig heb jij dinsdag een afspraak.Wieweet volgen er nog meer afspraken.Het zou voor de Italiaan ook mooi zijn op meer reacties.Jammer dat julie niet naar Praag konden gaan.Maar gelukkig was het mijnmuseum gratis open.Dus in het weekend maar de winterkleren aantrekken in Szeged.Heel verschil dan vorige week.

    De groeten van Bert.

  • 18 Maart 2011 - 15:27

    Jacob:

    Hoi Aletta,

    Zo nu en dan het vakantiegevoel is toch niet zo erg.

    Wat het weer betreft, dat kan beter goed zijn als wij langs komen! Niet dat ik je nu geen beter weer wens hoor.

    Succes verder,

    Groeten,

    Jacob

  • 18 Maart 2011 - 18:14

    Michiel:

    Ahum, ...Oostblok-vooroordelen weer te bevestigen, bedoelde ik.

  • 21 Maart 2011 - 15:35

    Michiel:

    En ook nog gefeliciteerd met je verjaardag, trouwens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 55380

Voorgaande reizen:

28 Februari 2011 - 31 Mei 2011

Studeren in Pécs

Landen bezocht: